13 okt Achter de schermen met Girls in Film

Vanaf vandaag kunnen (vrouwelijke) filmliefhebbers terecht bij het nieuwe online entertainment magazine Girls in Film. Het platform is een initiatief van filmproducent Millstreet Films en biedt lezers een uniek blik achter de schermen van film- en tv producties zoals DE HELD, SOOF 2 en NIEUWE BUREN. Ook zullen er nieuwe originele webseries te zien zijn. 

Oprichters van Girls in Film zijn Vivian Opsteegh en Rachel van Bommel.

Rachel van Bommel: “Millstreet maakt films en series voor een vrouwelijke doelgroep. Daarmee bereiken we vaak een heel breed publiek, maar bij elke nieuwe productie gaan we weer opnieuw op zoek naar datzelfde publiek. Ik wilde daarom een platform creëren waar we onze kijkers vast kunnen houden. Daarnaast biedt dit platform nieuwe mogelijkheden en gaan we dus ook online drama produceren.”

Vivian Opsteegh: “Rachel en ik wilden vooral content maken die onszelf aanspreekt, als vrouwen met een drukke agenda, gezin, vriendinnen, eigenlijk helemaal geen zin om altijd bewust te leven en een liefde voor films en series. Die content vind je op Girls in Film.”

Over Girls in Film
Het team achter Girls in Film bestaat uit vrouwen werkzaam in en rond de filmwereld. Het platform biedt daardoor een uniek kijkje achter de schermen. Het liefst met een lekker glas wijn. De inhoud bestaat uit filmgerelateerde content, zoals setverslagen, interviews, kijktips en unieke verhalen. Een goed voorbeeld daarvan is de column ‘Pim’ van scenarioschrijver Rebecca Bakker, over een actrice in haar thirties die naast werk, therapie en gezin een leuk leven probeert te leiden. Bakker schrijft daarnaast korte scriptjes voor Erna & Louise, een webserie die later dit jaar als videoproductie op het platform te zien zal zijn. Pascalle Koldenhoff, stylist van o.a. Carice van Houten en Halina Reijn, laat zien wat er komt kijken bij styling op de loper en film.

Over de initiatiefnemers
Rachel van Bommel is producent en eigenaar van Millstreet Films. Ze produceerde onder andere bioscoophits als SOOF, LOFT, RENDEZ-VOUS en GOOISCHE VROUWEN: DE FILM de Film en de serie NIEUWE BUREN. In november is het tweede seizoen van NIEUWE BUREN te zien via Videoland en in december is Soof 2 in de bioscoop te zien.

Vivian Opsteegh heeft een brede ervaring in digitale media en content marketing. Zo was ze vanaf 2006 onder andere als Head of Digital Media bij Viacom verantwoordelijk voor merken als MTV, TMF, Nickelodeon en Comedy Central. Sinds 2010 werkt zij als Managing Director van Social Embassy.